A l'escola és notícia

  • Fins el 9 de juliol: Compra de llibres a través de www.llibreriacampus.com
  • Reunió de famílies P3. Dijous, 7 de setembre. 17 hores.
ENTRADES DESDE GENER 2012: 434035
USUARIS CONNECTATS ARA MATEIX: 1
bloc ESCOLA Favor x favor

Últim Full Informatiu

Últim Consell Escolar

Menús Menjador


El Suro

fotos escola 360º

Famílies

 

ESCOLA PERE IV i FAMÍLIES: UN COMPROMÍS SÒLID


El paper dels mares i les mares és fonamental en el procés educatiu dels nostres alumnes. A l'Escola Pere IV el compromís educatiu i la coresponsabilitat entre les famílies i els professionals del centre volem que sigui un punt sòlid que faciliti el creixement i l'educació de tot el nostre alumnat.

Com més i millor aconseguim consolidar aquest compromís, més fàcil serà aconseguir l'èxit de l'alumnat.

En aquest sentit, volem destacar els tres àmbits principals que volem aprofundir:

  • La participació de les famílies en el seguiment i suport del procés d'escolarització i de creixement personal dels fills.
  • La participació en el funcionament del centre, com a membres actius de la comunitat educativa.
  • L'aplicació i seguiment de la carta de compromís educatiu de l'Escola Pere IV.
 
Aquesta pàgina pretén ajudar  les famílies a trobar estratègies, recursos, reflexions i suport per ajudar a créixer els seus fills i filles. Progressivament l'anirem alimentant amb més informació.

Gràcies per la vostra col·laboració, suport i compromís.
Equip de mestres de l'Escola Pere IV. 


COM AJUDAR ELS FILLS/ES EN EL DIA A DIA DES DE CASA?

Aquestes recomanacions les podeu anar graduant i adaptant en funció de l'edat dels vostres fills i filles: 

  • Heu de procurar quer vinguin cada dia a l’escola preparats per una sessió de bon treball i d’una bona convivència: ben descansats, havent fet un bon esmorzar, amb menjar per l’hora del pati, amb tot el material que necessiten, …
  • És bo I saludable que vinguin a l’escola amb il·lusió i ganes d’aprendre, treballar i  compartir i conviure amb els companys i mestres i monitors.
  • A casa, convé que disposin d'un lloc de treball fixe per estudiar. Que estigui ben il·luminat, sense sorolls ni objectes que puguin distreure, si cal, amb l’ordinador només per treballar, ...
  • Marqueu horaris i rutines perquè facin cada dia els deures, acabin les feines, repassin el que han treballat i perquè estudiïn una estona cada dia. Així els ajudareu a aconseguir l'hàbit d'estudi.
  • Que s’acostumin a tenir preparat tot el material necessari, abans de començar la feina, per no tenir interrupcions i distraccions contínues.
  • Compartir amb els vostres fills el que estan aprenent per animar-los en aquest procés.
  • Convé que us interesseu per quins treballs estan fent, les sortides que tenen, els exàmens previstos, quins resultats estan obtenint, amb quines dificultats es troben…Així donaran més valor a allò que fan a l'escola.
  • Sigueu exigents amb les seves responsabilitats escolars diàries i també amb les domèstiques.
  • Valoreu-los convenientment el seu esforç, la constància, la dedicació i el progrés i així els ajudareu a augmentar la seva autoestima i el seu interès per l'aprenentatge.
  • Marqueu normes de conducta assumibles per ajudar-los a complir les seves responsabilitats.
  • No els feu les seves feines. Ajudeu-los  a planificar el seu temps per fer les feines. No es tracta de resoldre'ls les coses, sinó d'aconseguir que es responsabilitzin perquè siguin autònoms i cada dia més.
  • Compartiu l'estona d'estudi amb els vostres fills, per exemple fent una activitat semblant al seu costat, com fer alguna feina de paper i boli o ordinador, llegir un llibre o un diari. Això pot ser un bon estímul per als vostres fills.
  • Fomenteu a casa que els vostres fills tinguin una actitud positiva a l'aula, respectant i valorant les instal·lacions, els materials, els aprenentatges i les altres persones, mestres i companys.
  • Reconegueu la tasca i l'autoritat dels seus mestres: els vostres fills difícilment podran aprendre d’algú a qui vosaltres no valoreu.
  • Interesseu-vos per les seves relacions amb els companys de classe, amb els professors, monitors de menjador… i, en general, sabent com es troba en el centre. Si detecteu algun problema, compartiu-lo amb nosaltres i us ajudarem i l’ajudarem a ell o a ella directament.
  • ...

 
COM AJUDAR A FER QUE ELS FILLS SIGUIN BONS LECTORS: ORIENTACIONS I SUPORT A LES FAMÍLIES

Notes i idees per ajudar a que els infants siguin bons lectors. Vés al document.


Vídeo del profesor Daniel Cassany (UPF) on dóna orientacions a les famílies, destacant el seu paper i com poden ajudar a la promoció de l’hàbit lector dels alumnes  de totes les edats. Vés al Vídeo  
Activitats i jocs de promoció de la lectura amb els infants. Vés al canal Leer..  
   

 

MODELS EDUCATIUS FAMILIARS I COMPETÈNCIES SOCIALS

Estudi de Javier Elzo (Fundació Jaume Bofill) sobre les models educatius que es donen a Catalunya en relació al paper de les famílies en el desenvolupament de les competències socials dels infants i joves.

Tags: pautes familiars, conductes socials, antisocials, tipologies familiars, ... 

Més informació: aneu al document
Voleu veure unes panoràmiques d'algunes de les nostres instal·lacions? 
Feu clic aquí